CSL seminarier är öppna för alla som är intresserade och bland vårterminens seminarieprogram finns flera seminarier som skulle kunna vara relevanta för oss. I går deltog jag i Egua-dagen som handlade om likvärdig bedömning. Fokus var elevtexter i svenska och muntlighet i engelska och dagen var superintressant. 6 april kommer ett nytt seminarie om detta. För er som jobbar med nyanlända kan jag särskilt rekommendera Dueks disputation 24 februari, men det finns mycket vi kan ta del av.
Om inte annat anges i programmet så är det kl 13-15 i 12A522 som gäller. för seminarierna. Och så här ser programmet ut:
9 jan Equa-dag
19 jan Redovisningsseminarium, forskningsprojekt som under 2016 finansierats med CSL-medel
3 feb Susanne
Duek spikar sin avhandling: Med andra ord - samspel och villkor för
litteracitet bland nyanlända barn, kl. 13.00 i foajén utanför Aula
Magna.
16 feb Engelska, lingvistik, kl. 13.00-15.15, i 12B545:
13.00-14.00: Marie Källkvist, Henrik Gyllstad, Pia Sundqvist & Erica
Sandlund: “Multilingual Spaces? Language Practices in English
Classrooms,” presentation av nytt VR-projekt.
14.00-15.00: Marie Källkvist: “Language Policy: a case study of a Swedish university”
15.00-15.15: Frågor och diskussion (båda presentationerna)
23 feb Anders Öhman, professor i litteraturvetenskap och litteraturdidaktik vid Umeå universitet: Vad händer? Litteraturläsningen och undervisningen (lokal 3A340)
24 feb Disputation: Susanne Duek: Med andra ord - samspel och villkor för litteracitet bland nyanlända barn. Lokal 9C 203, kl. 13.00
14 mars Djamilla Fatheddine, doktorandseminarium. (3A340, kl. 13-15)
16 mars
Presentation av VR-projektet Uppkopplade klassrum - Nya
literacypraktiker bland gymnasieelever i de smarta telefonernas tidevarv
21 mars ROSE-seminarium med Ingrid Carlgren, professor i pedagogik vid Stockholms universitet. Aktuell med boken Kunskapskulturer och undervisningspraktiker. (3C426)
6 april Presentation av CSL-projektet EQUA - Hur kan likvärdigheten i lärares bedömning stärkas?
18 maj Presentation av LISA-projektet - Linking instruction and student achievement
2 juni CSL-dagen
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar